Klik voor vergroting 1.
Klik voor vergroting 2.
Klik voor vergroting 105.
Klik voor vergroting 3.
Er ontstond een vriendschap die er uiteindelijk voor zorgde dat de vele kubieke meters onderdelen, met de nodige documentatie, originele folders en gereedschappen terecht kwamen onder de paraplu van een stichting waarvan de naam een duidelijke link moest hebben met klassiekers:
de Stichting Yestercar was geboren en per notariële akte op 05 oktober 1987 een feit geworden.
Ons logo is ontstaan kort nadat we de naam Yestercar hadden bedacht: uitgaande van herkenbaarheid, zonder de oprichters te kort te doen en met Volvo in gedachten.

Als u naar het logo kijkt zult u:
• links boven
de letter 'J' van Jos herkennen en
• rechts boven
de letter 'G' van Gé.
• Tenslotte komen de beide poten als
de letter 'V' van Volvo bij elkaar,
• samen de 'Y' van Yestercar vormend.
Oprichters
Jos Flipsen was al een jaar of zes werkzaam in de automobielbranche, met name in Volkswagens (bij Wahl in Brummen, daar ontstond de liefde voor Kever) en in Volvo (bij Schotpoort in Eerbeek, hier ontstond de liefde voor Katterug en Amazon).

Hij heeft het VOD opgericht, het onderdelendepôt van de toenmalige V44-vereniging en werd daarbij ondersteund aanvankelijk door Jan van Zwieten en daarna door de inmiddels overleden Martin Bingen; dit begon in het achterstuk van een voormalige kippenschuur bij van Oorspronk in Eerbeek.
Gé Wiendels was een fervent Citroën 2CV-rijder, maar was toe aan een andere auto. Van een kennis kreeg hij veertien dagen de beschikking over een Volvo Katterug uit 1963. Deze bleek echter te slecht, maar de verliefdheid was er.
Hij schafte daarop zijn eerste Volvo aan, een P130, een 122S van 1965: FR-64-51.
Toen in het blok van deze auto het hart uit het nokkenas-tandwiel sloeg was het VOD de reddende engel.
Zo kwamen de beide pijlers van de stichting bij elkaar.

Deed Jos het VOD, Gé maakte zich sterk voor de automatisering van de ledenadministratie van dezelfde vereniging. Tot 1980 zijn ze daarin actief gebleven.
Ons logo