Kenteken
Model
Serie
Bouwjaar
Aankoop
Chassisnummer
Kleur
Al in de zeventiger jaren ging Gé van tijd tot tijd langs bij de showroom van Volvo-dealer Harrie Arendsen in Doetinchem, omdat
daar een Volvo PV444AS met de plakletters 1949 -zijn geboortejaar- stond. Later echter bleek de auto te zijn geboren in
september 1950...
Het bezit van die auto leek hem een schier onbereikbare wens.
Vanaf ergens begin van deze eeuw kwam de auto voor stalling naar Slubo in Doetinchem.
Niet zo lang daarna kregen de Sluboys de opdracht de auto te strippen, met het bijkomende verzoek een kosten-overzicht te
maken voor technische restauratie door hen en de plaatwerk- restauratie door de schade-afdeling van Arendsen. Zij kwamen op
een schatting van ƒ 40.000,=.
Gé heeft John en Paul gevraagd Harrie Arendsen te vertellen dat hij ƒ 10.000,== of te wel € 4.500,== voor de auto wilde
betalen.
Na een aanvankelijk "Nee" werd het kort daarna "Ja".
Sinds dat moment stond ze tot de zomer van 2014 rustig te wachten bij de Stichting Yestercar voor restauratie.
Toen is, na het demonteren, Harrie Veldhuis begonnen met roestige onderdelen te verwijderen.
Ultech heeft de bekleding met droogijs gereinigd; de deurpanelen zijn versleten (wol en board) en dus op de markt in Arnhem
bijna dezelfde stof gekocht (iets te licht, maar, na testen, gekleurd met rooibosthee...) en nieuwe hardboard panelen gemaakt.
Scandcar leverde nieuwe plaatwerkdelen voor de flanken en ook nieuwe dorpels, die onze onverwoestbare Harry (1937) er weer
perfect heeft ingelast. Alle lasnaden in de epoxy-primer en geplamuurd voor de eerste keer.
En weer is het wachten aangebroken.
FOTO-ALBUMS